Meme Büyütme

Kadın vücudunda en dikkat çeken unsurlardan biri olan göğüsler, kıyafetlerin vücutta duruşunu etkileyerek estetik görünüm açısından önem taşır. Bu nedenle kişinin sosyal yaşantısını ve özgüvenini etkileyen önemli bir faktördür.  Küçük memelere sahip olan kadınlar bu durumu problem haline getirip içe dönük bir kişiliğe bürünebilirler. Bu durumdan kurtularak özgüvenine tekrar kavuşmak isteyen kadınlar göğüs büyütme operasyonlarına başvurmaktadır.

Estetik Göğüs Büyütme Ameliyatı

Operasyondan önce doktorunuzla birlikte karar vereceğiniz alana bir çizim yapılarak silikonun yerleştirileceği yer belirlenir. Bu adımdan sonra ise kıyas yapılabilmesi adına fotoğraf çekimi yapılır. Ameliyattan 5-6 saat önce hastanın bir şey yiyip içmemesi tavsiye edilir.

Göğüs bölgesine yerleştirilecek olan protezler ömür boyu orada kalıcıdır ve ileride oluşabilecek emzirme gibi durumlarda hiçbir sorun teşkil etmemektedir. Eğer silikonlar uygun bir şekilde yerleştirildiyse, hamilelik sürecinde de herhangi bir rahatsızlığa yol açmaz.

Meme büyütme operasyonu yaklaşık 1.5-2 saat içinde tamamlanmaktadır. Uygulama genel anestezi altında gerçekleştirilir. Estetik göğüs büyütme ameliyatlarında dren koyulmamaktadır. Ameliyat sonrası hasta 1 gece hastanede kalır. Ameliyatın ertesi günü hasta taburcu edilir. Hastaya 1 hafta istirahat önerilir. 1 hafta sonra hasta günlük yaşantısına dönebilir. Ama ilk ay kolları kullanmayı gerektiren ağır işler ve spor yapmaması tavsiye edilir.

Ameliyat Sonrası

Göğüs büyütme ameliyatından sonra memelerin üst kısımları beklenenden büyük görünebilir. Bu durum normal karşılanır ve genellikle 2 hafta sonra normale döner. Ameliyattan sonraki 1 aylık süre boyunca hastalara normal sütyen takmamaları yerine önden kopçalı veya fermuarlı medikal sütyen giymeleri önerilir. Ameliyattan sonraki ilk birkaç ay göğüslerde sertlik olabilir fakat zamanla düzelir ve göğüsler 6 ay- 1 yıl arasında normal şeklini alır.