Alın Botoksu

Maalesef zamanı durdurmak mümkün değil. Bu nedenle yaşlanmayı bütünüyle gideremezsek de geciktirerek yaşam kalitemizi artırabilmek mümkün. Vücudumuzda yaşlanma belirtilerini en açık şekilde gösteren bölge derimizdir. Bu nedenle derimizi nemlendirmek çok önemlidir. Vücudumuzun büyük bölümünü oluşturan su bu noktada çok önemlidir çünkü yeterli su alımı ile cildimizi nemli tutabiliriz. Bunun yanında stres de yaşlanmaya karşı koymak adına uzak durmamız gereken bir faktördür. Bir diğer önemli unsur ise güneş ışınlarıdır. Her ne kadar güneş vücudumuz için çok büyük öneme sahip olsa da fazla güneş ışınına maruz kalmak, yüz çizgilerinin sebebi olan kollajen harabiyetine sebep olur.

Alın Çizgilerine Botoks Uygulaması ile Kırışıklık Tedavisi

Mimik hareketlerin sürekliliği sonucu tüm yüz bölgesinde olduğu gibi alın bölgesinde de çizgiler oluşur. Güneşe önlem almadan çıkılması, kaşların birleştirilerek gözlerin kısılması ya da kitap okurken gözlerin fazla kısılması gibi belli hareketlerin tekrarlanması sonucu bu çizgilerde artış olur. Bu kırışıklık çizgileri alın bölgesinde enine, kaş arasında ise dikine hizada konumlanır. Böyle durumların önlenmesi için çeşitli tedavi yöntemleri mevcuttur. Bu yöntemler içinde en etkilisi alın çizgilerine botoks uygulamasıdır.

Nörotoksin bir madde olan botoks, alnı harekete geçiren mimic kaslarını bir takım özel iğne işlemleri ile duyarsız hale getirir. Alın hareketli çizgilerinde uygulandığı andan itibaren azalma gözlenir. Bu da hastayı alın çizgilerinden bir süre kurtarır. Botoks yalnızca alanında uzman bir hekim tarafından uygulanmalıdır çünkü alın derisinin botoks ile gevşetilmesi sırasında kaslar arasındaki denge çok kritiktir. Özellikle orta kaşın, dış kaşın, kaş köşesinin ve birleşme noktalarındaki kasların birbiri ile iletişimine ekstra özen gösterilmelidir. Botoks uygulaması esnasında, dinamik hareketli çizgiler azaltılırken yüz ifadesindeki kasların estetik görüntüsü muhafaza edilmelidir. Kaş uçlarının kaldırılması ve kaşa estetik bir görüntü verilmesi, alın kaslarının ve kaş arasındaki çatışmayı gerçekleştiren kasların işlevsselliğinin sağlanmasıyla amaçlanır.

Botoks Alın Kırışıklığı Tedavisi Ankara

Kas hareketlerini yavaşlatan botoks tedavisi alın çizgileri üzerinde etkili olur. Tedavi esnasında, kırışıklığa sebep olan bölgede açılma sağlanmasının yanında alın bölgesindeki yağ ve ter bezlerinin bloke olmasıyla ciltte sıkılaşma, gerginlik ve kalite artışı elde edilir.

Alın kırışıklığı tedavisinde botoks oldukça güvenli bir yöntemdir ve işlem birkaç dakikadan bile kısa sürede tamamlanır. Oldukça derin etkilere sahip olan yöntem zaman kaybı yaratmazken günlük hayatı da kısıtlamaz. Ancak bu uygulama belli sürelerde tekrarlanmazsa etkisini yitirir.

Bu nedenle botoks geçici bir tedavidir. Kişinin cilt yapısına bağlı olarak belirli aralıklarla tekrarlanması gerekmektedir. Toksin uygulamasının ardından etkisinde 3-4 ay içerisinde azalma görülür. Uygulama sonucunda elde edilen etkinin devamlılığı için işlem uzman kontrolünde sürekli devam ettirilmelidir.

Temiz ve dinlenmiş bir ciltte uygulama daha etkili olmaktadır. Bu nedenle uygulama öncesinde cilt tüm makyaj ve kirden tamamen arındırılır. Uygulama sonrası ciltte hafif sızlamalar meydana gelebilir. İşlemi takip eden 48-72 saatlik süreçte alın kırışıklıklarında azalma, 7-10 gün içerisinde ise net olarak açılma gözlemlenir.